Multiplikációs rendezvény az Egyesült Királyságban

A rendezvény célja az volt, hogy a szükségletelemzésbe bevonjanak helyi érintetteket, azonosítsanak olyan speciális igényeket és problémákat amiket a demográfiai változások idéznek elő. A résztvevők részben informatikai cégektől érkeztek, részben informatika tanárok - alkalmat biztosítva arra, hogy az ő véleményüket összevethető legyen az idősek körében végzett felmérésből származó eredményekkel.

A fő rendezvény az Aston University területén zajlott, de egy következő eseményre is sor került Belgiumban, egy kapcsolódó projekt keretein belül. A két eseményen összesen 9 cég vett részt, köztük a Blackpepper, Capgemini, Holovis, Keynetix, Majestic, Rimilia, Evolyst, BeWell Innovations és a Maastricht Instruments. 30 fő érkezett ezen cégektől, akik oktatók vagy az idősek  körében végeznek kutatásokat. 

A konklúzió az volt, hogy az eszközök használatának megtanítása jelenti a legfőbb kihívást. Eredményeket e téren gyakorlati bemutatókkal és feladatokkal lehet elérni, de amint a nagyközönségnek kerülnek eladásra az eszközök, a használati útmutató többnyire egy előrecsomagolt kézikönyvben érkezik. Ugyanakkor ezekhez általában tartoznak online kiegészítők is, oktatóvideók formájában, leggyakrabban a YouTube felületén.

A rendezvény egyértelmű üzenete, hogy a fenti problémák a leegyszerűsítéssel oldhatók meg, még akkor is ha a funkciók egyre bővülnek. A digitális felületek kialakításába egyértelműen be kell vonni a célcsoport képviselőit. Amennyiben a felhasználók nem magabiztosak, illetve nincs kellő tapasztalatuk a technikai eszközök használatánban, nem várhatjuk tőlük, hogy maguktól elsajátítsanak információkat. A cél az lenne, hogy olyan gondozói csoportok jöjjenek létre, akik támogatják őket. Ez azt jelenti, hogy a gondozókat és az időseket egyaránt meg kell tanítani az eszközök használatára.  Valójában a gondozók lesznek az idősek oktatói, és ez fontos szempont kell legyen az ő saját képzésük során.